Увага! Cайт не оновлюється
24 травня 2017 року о 14:30 в будівлі Верховної Ради України (вул. Грушевського, 18/2, к. 12) Комітетом проведено засідання круглого столу на тему: «Шляхи удосконалення соціального захисту ветеранів війни. Актуальність утворення єдиного координуючого органу – Міністерства у справах ветеранів України». У роботі круглого столу взяли участь народні депутати України, представники центральних і місцевих органів виконавчої влади та громадських організацій ветеранів (загалом близько 100 учасників).
Народні депутати України –члени Комітету, на чолі з головою Комітету Олександром Третьяковим, винесли на обговорення перелік ключових проблем соціального захисту ветеранів війни, учасників бойових дій та учасників АТО, а також розповіли про своє бачення шляхів створення та розвитку такої системи соціального захисту, яка б змогла ефективно вирішувати проблемні питання у цій сфері.
За даними Комітету, станом на 1 січня 2017 року в Єдиному державному автоматизованому реєстрі осіб, які мають право на пільги, обліковано 387,0 тисяч учасників бойових дій; 569,7 тисяч учасників війни; 116,4 тисячі інвалідів війни; 181,4 тисячі членів сімей загиблих (померлих) ветеранів війни.
На сьогоднішній день в Україні існує два базових закони, що регламентують основні питання соціального захисту ветеранів війни та ветеранів військової служби: це Закони України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» та «Про статус ветеранів військової служби, ветеранів органів внутрішніх справ, ветеранів Національної поліції і деяких інших осіб та їх соціальний захист». Натомість питанням забезпечення реалізації їхніх прав на пільги та інші державні гарантії опікуються одночасно 19 суб’єктів: 4 державні органи зі спеціальним статусом, 7 міністерств, 8 інших центральних органів виконавчої влади, а також місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, що спричиняє справжній бюрократичний хаос. На думку представників Комітету, наслідком цього хаосу є те, що міністерства та відомства постійно намагаються перекидати зобов’язання один на одного, при цьому уникають відповідальності і, відповідно, не можуть забезпечити повною мірою інтереси та права цих категорій громадян, які потребують соціального захисту.
Служба у справах ветеранів війни та учасників АТО є центральним органом виконавчої влади України, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра соціальної політики. Проте, Служба не наділена повноваженнями щодо координації роботи інших міністерств і відомств у сфері соціального захисту ветеранів. Як наслідок, для ветеранів залишаються проблемними такі питання, як поінформованість про свої права та соціальні гарантії, що призводить до несвоєчасного звернення до відповідних органів (а відтак, до втрати частини гарантованих пільг), відсутність єдиного скоординованого механізму забезпечення житлом та санаторно-курортним лікуванням тощо.
На думку представників Комітету, необхідно негайно напрацювати ефективний механізм реалізації соціального захисту у цій сфері та створити один державний орган, що нестиме відповідальність за ефективну реалізацію державної стратегії соціального захисту ветеранів. Про те, що саме такий шлях є ефективним і конструктивним, свідчить і міжнародний досвід. Так, у США, Канаді, Австралії, Хорватії існують Міністерства у справах ветеранів.
В рамках роботи круглого столу представники Комітету виклали низку
пропозицій, зокрема вивчення та аналіз закордонного досвіду, адаптація найкращих
практик до українських реалій, побудова цілісної системи з одним міністерством
на чолі процесу та чіткою персоніфікованою відповідальністю тощо.