11 жовтня 16:34
11 жовтня 2018 року набрав чинності Закон України «Про внесення змін до деяких законів України щодо посилення соціального захисту окремих категорій осіб із числа жертв нацистських переслідувань та політичних репресій» № 2542-VIII від 18 вересня 2018 року докладніше
09 жовтня 12:55
Комітет, за результатами аналізу звернень учасників АТО/Заходів, направив до Мінсоцполітики пропозиції до проекту постанови КМУ "Про внесення змін до постанови Ради Міністрів УРСР і Укрпрофради від 11 грудня 1984 р. № 470 та постанови Кабінету Міністрів України від 18 квітня 2018 р. № 280" посилання...
04 жовтня 14:54
3 жовтня 2018 року відбулось засідання Комітету докладніше
21 вересня 10:15
Комітет звернувся до Уряду щодо необхідності забезпечення права дітей учасників бойових дій з числа учасників АТО, які навчаються у вищих навчальних закладах, на безоплатне проживання у гуртожитках посилання...
21 вересня 09:27
Верховною Радою України прийнято Закон України "Про внесення змін до деяких законів України щодо посилення соціального захисту окремих категорій осіб із числа жертв нацистських переслідувань та політичних репресій" докладніше
20 вересня 10:46
19 вересня 2018 року відбулось засідання Комітету докладніше
06 вересня 16:19
Комітет звернувся до Міністерства соціальної політики України щодо вдосконалення порядку постановки на квартоблік учасників АТО посилання...
06 вересня 16:07
Комітет звернувся до Київської міської та обласних рад щодо надання всебічної допомоги учасникам АТО, іншим ветеранам війни та членам сімей загиблих в реалізації ними права на забезпечення житлом посилання...
Надрукувати Збільшити зону перегляду

Звіти про роботу Комітету

20 лютого 2017, 17:21

Звіт про роботу Комітету за період другої сесії

 

Затверджено

на засіданні Комітету

1 липня 2015 року

(зі змінами, станом на 17.07.2015)

 ЗВІТ

щодо роботи Комітету Верховної Ради України у справах  ветеранів, учасників бойових дій,  учасників антитерористичної операції та людей з інвалідністю за період  другої  сесії  Верховної Ради України восьмого скликання (лютий - липень  2015 року)

 

Впродовж другої сесії Верховної Ради України восьмого скликання членами Комітету Верховної Ради України у справах ветеранів, учасників бойових дій, учасників антитерористичної операції та людей з інвалідністю (далі – Комітет) та працівниками його секретаріату було здійснено роботу з підготовки і проведення 14 засідань Комітету із 17 можливих, на яких розглянуто 77 питань.

За результатами засідань подано до Верховної Ради України 52 висновків по законопроектах, з опрацювання яких Комітет визначений головним.  З них рекомендовано:

прийняти за основу та в цілому - 4 законопроекти;

прийняти за основу – 7 законопроектів;

повернути на доопрацювання ініціаторам –16 законопроектів;

визначитися Верховній Раді України  шляхом голосування – 1 законопроект;

відхилити – 19 законопроектів;

прийняти у другому читанні та в цілому – 5 законопроектів.

 

Залишились 14 законопроектів для розгляду та підготовки висновків.

Висновки до 10 проектів законодавчих актів подані до відповідних парламентських комітетів, що визначені головними з їх опрацювання.

На пленарних засіданнях Верховної Ради України розглянуто 13 проектів законодавчих актів, з підготовки яких Комітет визначено головним.

З них:

1) вісім  проектів законів  прийнято як закони України:

- про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення рівня соціального захисту ветеранів війни (р. № 0932, н.д. VII скликання М.Томенко, В.Сушкевич; Закон України  № 426-VIII від 14 травня 2015 року);

- про внесення зміни до статті 7 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" щодо постраждалих під час протестів      (р. № 1423, н.д. О.Богомолець; Закон України № 175-VIII від 10 лютого  2015 року);

-  про внесення змін до Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" щодо статусу осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України (р. № 1688, н.д. О.Третьяков,  Ю-Б.Шухевич,  А.Мірошник, М.Гаврилюк, М.Бурбак. Г.Загорій, Є.Рибчинський;  Закон України     № 291-VIII від 07 квітня 2015 року);

- про правовий статус та вшанування пам'яті борців за незалежність України у ХХ столітті  (р. № 2538-1, н.д. Ю-Б.Шухевич; Закон України №  314-VIII від  9 квітня 2015 року);

- про увічнення перемоги над нацизмом у Другій світовій війні 1939 - 1945 років  (р. № 2539, КМУ; Закон України №  315-VIII від 9 квітня 2015 року);

- про внесення зміни до статті 18 Закону України "Про державну соціальну допомогу інвалідам з дитинства та дітям-інвалідам" щодо встановлення доплати інвалідам І групи підгрупи А (р. № 2026, н.д. О.Третьяков, Г.Загорій;  Закон України № 495-VIII від   2 червня 2015 року);

- про внесення змін до деяких законів України щодо посилення соціального захисту інвалідів, які не мають права на призначення пенсії чи соціальних допомог (р. № 2884, КМУ; Закон України №  552-VIII від 30 червня 2015 року);

- про внесення змін до Закону України "Про гуманітарну допомогу" (щодо оперативності прийняття рішень) (р. № 2532,  КМУ, прийнято як Закон 16 липня 2015 року, передано на підпис Голові Верховної Ради України).

 

2) три проекти законів повернуто на доопрацювання авторам законодавчої ініціативи:

- про внесення зміни до статті 6 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" щодо соціальних і майнових гарантій учасникам добровольчих батальйонів (р. № 1684, н.д. Ю.Чижмарь, С.Мельничук);

- про внесення змін до Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" щодо додаткових гарантій для учасників бойових дій              (р. № 1684-1, н.д. С.Лабазюк та ін.);

- про внесення змін до Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" щодо медичного забезпечення учасників бойових дій              (р. № 1745, н.д. С.Лабазюк та ін.);

 

3) два проекти законів Верховною Радою України заслухано та знято з розгляду (р.№ 2538, р. № 2884-1).

 

Крім цього, два проекти законів відкликано авторами законодавчої ініціативи    (р. № 2248, р.№ 2414).

 

Верховною Радою України прийнято також як Закон № 448-VIII від 19 травня 2015 року поданий членами Комітету О.Третьяковим та Г.Загорієм проект Закону про внесення змін до статті 10-1 Закону України "Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей" щодо відпусток військовослужбовцям (р.   2234);

 

РОБОТА КОМІТЕТУ ПРИ РЕАЛІЗАЦІЇ КОНТРОЛЬНОЇ ФУНКЦІЇ

 

1) Напередодні відзначення 70-ї річниці Перемоги над нацизмом у Другій світовій війні, 22 квітня  2015 року відбулися  слухання у Комітеті на тему: «Про соціальний захист та медичне забезпечення ветеранів війни та відзначення 70-річчя Перемоги над нацизмом у Європі».

Учасники слухань обговорили найбільш актуальні питання, які нині турбують ветеранів, а саме: доступність лікування та забезпечення ліками; збільшення денної норми на утримання хворих у ветеранських госпіталях (норми не переглядалися з 2008 року і сьогодні складають 35 грн. на добу на харчування, 40 грн. – на лікарські засоби); вчасне виділення коштів на підтримку статутної діяльності громадських організацій ветеранів; збереження пільг на проїзд та оплату послуг ЖКГ; відміна оподаткування пенсій найбільш вразливих категорій ветеранів тощо.

За результатами обговорення Комітетом було підготовлено та затверджено на засіданні 13 травня 2015 року Рекомендації слухань, які надіслано для розгляду усім зацікавленим органам виконавчої влади.

Водночас, на виконання рекомендацій Слухань, членами Комітету О.Третьяковим, Ю-Б.Шухевичем, М.Бурбаком, Г.Загорієм та Є.Рибчинським подано на розгляд Верховної Ради України проект Закону України про внесення змін до статті 164 Податкового кодексу України щодо оподаткування пенсій інвалідів війни та деяких інших категорій осіб (реєстр. № 2781 від 05 травня 2015року), який 30 червня 2015 року  прийнятий Верховною Радою України за основу із скороченням строку підготовки до другого читання.

 

2)  на засіданнях Комітету заслухано такі питання:

- 19 лютого 2015 року - стан реалізації Закону України «Про Державний бюджет України на 2015 рік» в частині виконання бюджетних програм, пов'язаних із соціальним захистом ветеранів, учасників АТО та людей з інвалідністю

На засіданні Комітету було акцентовано увагу, що станом на 19 лютого 2015 року порядки використання бюджетних коштів та паспорти бюджетних програм за всіма новими програмами та деякими іншими, головним розпорядником яких є Міністерство соціальної політики України і які передбачають видатки на соціальний захист та реабілітацію учасників антитерористичної операції, не затверджені. Тобто, учасники антитерористичної операції позбавлені можливості своєчасно одержати передбачені законом вкрай необхідні їм в умовах сьогодення соціальні послуги та матеріальні виплати (послуги з соціальної, психологічної, професійної реабілітації та адаптації, санаторно-курортного лікування тощо) не через відсутність бюджетних коштів, а через бюрократичну тяганину.

За результатом обговорення Комітет направив Прем’єр-міністру України Яценюку А.П. звернення за №04-35/11-153 від 23 лютого 2015 року щодо термінового опрацювання порядків використання бюджетних коштів для подальшого їх прийняття Кабінетом Міністрів України, а також затвердження паспортів бюджетних програм, якими передбачені видатки на соціальний захист учасників антитерористичної операції. Про стан підготовки відповідних нормативних актів Кабінету Міністрів України Комітет повідомлено листом Мінсоцполітики №991/0/10-15/04  від 5 березня 2015 року;

 

- 19 лютого 2015 року - стан реалізації Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» в частині надання статусу учасника бойових дій учасникам антитерористичної операції

Члени Комітету заслухали інформацію Державної служби України у справах ветеранів війни та учасників антитерористичної операції щодо результатів роботи міжвідомчої комісії по встановленню статусу учасника бойових дій працівникам підприємств, установ та організацій, які залучалися і брали безпосередню участь в антитерористичній операції в районах її проведення. Як повідомив Голова Служби А.Дерев’янко, засідання міжвідомчої комісії проводяться щотижня. Станом на 19.02.2015 року проведено 21 засідання. Внесено на розгляд міжвідомчої комісії матеріали на 18356 осіб, з яких розглянуто на 16339 осіб. Рішення про надання статусу учасника бойових дій прийнято стосовно 15841 особи, повернуто на доопрацювання матеріали на 484 особи, відмовлено в наданні статусу учасника бойових дій 22 особам;

19 лютого 2015 року - стан реалізації законодавства щодо поховання учасників антитерористичної операції

Розгляд цього питання був викликаний необхідністю нормативного врегулювання порушеного у зверненнях громадян питання щодо безплатного поховання осіб, які загинули внаслідок безпосередньої участі в антитерористичній операції, захищаючи незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, зокрема, у складі добровольчих формувань.

До завдань Державної служби України у справах ветеранів війни та учасників антитерористичної операції, відносяться, зокрема,  участь в організації поховання осіб, які загинули під час безпосередньої участі в антитерористичній операції, воєн на території України та інших держав, у тому числі виплати матеріальної допомоги та забезпечення взаємодії органів державної влади, громадських об’єднань, підприємств з питань здійснення пошуку, упорядження і збереження військових поховань та встановлення імен невідомих воїнів, які загинули під час антитерористичної операції та воєн на території України та інших держав. Проте,  Державним бюджетом України на 2015 рік бюджетної програми на здійснення Службою завдання щодо організації поховання осіб, які загинули під час безпосередньої участі в антитерористичній операції, не передбачено. Відповідно до законодавства, видатки на поховання учасників бойових дій та інвалідів війни виділяються з обласних бюджетів, бюджетів міст Києва та Севастополя.

Позиція членів Комітету полягає в тому, що поховання осіб, які загинули, захищаючи суверенітет та територіальну цілісність України, має здійснювати Держава власним коштом, зокрема, шляхом передбачення субвенції з Державного бюджету місцевим бюджетам на основі договору – замовлення, а головним координатором цієї роботи має бути Державна служба у справах ветеранів війни та учасників антитерористичної операції.

За результатом обговорення Комітет листом за № 04-35/11-158 від 24 лютого 2015 року звернувся до Кабінету Міністрів України щодо термінового вжиття відповідних заходів. Про результати його опрацювання Службою надано відповідну інформацію (лист № 947/01/08.3-15 від 25 березня 2015року);

 

- 8 квітня 2015року - інформацію Рахункової палати України щодо результатів аудиту формування спеціального фонду державного бюджету за рахунок сум адміністративно-господарських санкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів, та ефективності їх використання на створення таких робочих місць

Право людей з інвалідністю на працю врегульовано, зокрема, законами України від 21.03.1991 №875 «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні», від 06.10.2005 № 2961 «Про реабілітацію інвалідів в Україні», від 14.10.1992 № 2694 «Про охорону праці», від 05.07.2012 №5067 «Про зайнятість населення».

Відповідно до статті 19 Закону № 875, для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій людей з інвалідністю, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування людей з інвалідністю у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, – у кількості одного робочого місця.

Відповідно до статті 20 цього Закону, у разі невиконання встановленого нормативу роботодавці щороку (до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу) сплачують відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції в розмірі середньої річної заробітної плати за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування людини з інвалідністю і не зайняте нею, а роботодавці з чисельністю працюючих від 8 до 15 осіб – в розмірі половини середньої річної заробітної плати, за рахунок прибутку, який залишається в їх розпорядженні після сплати всіх податків і зборів (обов'язкових платежів). У разі порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій нараховується пеня, виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.

Адміністративно-господарські санкції та пеня надходять до спеціального фонду державного бюджету по коду доходів 50070000 «Надходження до Фонду соціального захисту інвалідів» та відповідно до статті 20 Закону № 875 використовуються на створення робочих місць для працевлаштування людей з інвалідністю, на фінансування заходів щодо соціальної, трудової, фізкультурно-спортивної та професійної реабілітації людей з інвалідністю, здійснення видатків на забезпечення функціонування всеукраїнських, державних, міжрегіональних центрів професійної реабілітації інвалідів і державних центрів соціальної реабілітації дітей-інвалідів.

З метою законодавчого врегулювання проблемних питань реалізації норм Закону №875, в тому числі  в частині сплати роботодавцями адміністративно-господарських санкцій, народними депутатами - членами Комітету опрацьовується відповідний законопроект.

 

Комітет докладав усіх зусиль для вирішення найбільш гострих для соціально вразливих верств населення питань:

1) поданим Урядом проектом Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо пенсійного забезпечення (р. 2212 від 23 лютого 2015 року) пропонувалося, зокрема, обмеження виплати пенсії працюючим пенсіонерам із числа інвалідів.

Враховуючи невеликі розміри пенсій та заробітної плати, які одержують люди з інвалідністю, члени Комітету під час попереднього опрацювання цього законопроекту та розгляду його на засіданнях депутатських фракцій у Верховній Раді України відстоювали позицію щодо нерозповсюдження норми про обмеження виплати пенсій на людей з інвалідністю. Ця пропозиція була підтримана, і зазначений законопроект було прийнято 2 березня 2015 року як  Закон з урахуванням поправок щодо його непоширення на інвалідів І та ІІ групи, інвалідів війни ІІІ групи та учасників бойових дій;

2) створено Робочу групу з питань внесення змін до законодавства щодо врегулювання проблемних питань, пов’язаних з отриманням, наданням, оформленням, розподілом і контролем за цільовим використанням гуманітарної допомоги, до складу якої входять народні депутати України, представники центральних органів виконавчої влади, міжнародних і національних гуманітарних організацій, в тому числі ООН, ВООЗ.

Чинне законодавство, що регулює питання гуманітарної допомоги в Україні, виявилося не адаптованим до сучасних реалій в умовах проведення довготривалої антитерористичної операції. Гуманітарної допомоги нині потребує понад мільйон громадян України, серед яких вимушені переселенці із зони АТО та громадяни України, які проживають на тимчасово окупованих територіях.

Міжнародні організації готові допомагати Україні в запобіганні гуманітарної катастрофи, однак чинне законодавство та численні бюрократичні перепони фактично унеможливлюють оперативне ввезення та оформлення гуманітарної допомоги в Україну в необхідних обсягах.

Робочою групою розробляється проект Закону України «Про гуманітарну допомогу в кризових ситуаціях». Новий закон визначатиме засади реалізації державної політики у сфері надання гуманітарної допомоги у кризових ситуаціях з метою виконання зобов'язань держави перед своїми громадянами у забезпеченні їх благополуччя відповідно до норм міжнародного гуманітарного права та Резолюцій Генеральної Асамблеї ООН;

3) працювала робоча група для підготовки  до другого читання проекту Закону про внесення змін до Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" щодо статусу осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України  (р. № 1688). Законопроект  07 квітня 2015 року прийнятий Верховною Радою України як Закон за № 291, яким комплексно врегульовано питання надання учасникам антитерористичної операції , у тому числі із числа добровольців, волонтерів, статусу  інваліда війни, учасника бойових дій та учасника війни. Врегульовано  також питання поширення Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" на членів сімей зазначених осіб (у разі їх смерті).

4) на розгляді у Верховній Раді України знаходяться такі проекти законів,  подані (як ініціаторами або співавторами) народними депутатами – членами Комітету:

- про внесення зміни до статті 10 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" щодо посилення соціального захисту родин Небесної Сотні (р. № 2022а  від 04.06.2015, н.д. Третьяков О.Ю. і Загорій Г.В.,);

- про внесення зміни до статті 287 Митного кодексу України щодо спеціально уповноваженого державного органу з питань гуманітарної допомоги  (р. № 2053а від 09.06.2015, н.д. Третьяков О.Ю., Бурбак М.Ю., Загорій Г.В., Рибчинський Є.Ю, Гаврилюк М.В.);

- про внесення змін до деяких законів України щодо права людей з інвалідністю на безплатний проїзд в приміському транспорті (р. № 2069 від 09.02.2015, н.д. Третьяков О.Ю., Загорій Г.В.);

- про внесення зміни до статті 36 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" щодо призначення пенсії у зв'язку з втратою годувальника членам сімей осіб, загиблих внаслідок поранення, каліцтва, контузії, одержаних під час участі в Революції Гідності (р. № 2162а від 25.06.2015, н.д. Третьяков О.Ю., Бурбак М.Ю., Загорій Г.В., Рибчинський Є.Ю, Шухевич Ю-Б.Р. та Гаврилюк М.В.);

- про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення відповідальності в частині працевлаштування людей з інвалідністю (р. № 2299а від 06.07.2015, н.д. Третьяков О.Ю., Бурбак М.Ю., Загорій Г.В., Рибчинський Є.Ю, Шухевич Ю.-Б. Р., Гаврилюк М.В.);

-про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розширення доступу сліпих, осіб з порушеннями зору і хворих на дислексію до виданих творів у спеціальному форматі (р. № 2368а від 15.07.2015, н.д. Гриневич Л.М., Денісова Л.Л., Княжицький М.Л., Шухевич Ю.-Б. Р., Третьяков О.Ю.).

 

Відповідно до статей 4, 13, 16, 23 Закону про комітети, комітети взаємодіють з іншими державними органами, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями, їх посадовими особами, беруть участь у заходах міжнародних організацій з питань, віднесених до їх предметів відання.

Всього протягом другої сесії народні депутати України – члени Комітету та працівники секретаріату взяли участь у  різних заходах, зокрема у таких як:

- «круглий стіл» на тему: «Охорона здоров’я учасників антитерористичної операції»  (13 лютого 2015 року, організатор - Комітет Верховної Ради України з питань охорони здоров’я);

- нарада щодо розробки системи соціально-психологічної реабілітації, адаптації й допомоги учасникам АТО та їх родинам (20 лютого 2015 року, організатор - Адміністрація Президента України, під головуванням Радника Президента Богомолець О.В.);

- експертне обговорення на тему: «Захист прав людини під час військових конфліктів в рамках сучасного міжнародного права»  (10 березня 2015 року, організатор -Українська Гельсінська спілка з прав людини, в рамках проекту з прав людини «Війна і права людини»);

- «круглий стіл» на тему: «Гуманітарна допомога міжнародних організацій і держав-донорів: як уряд приймаючої країни може їм сприяти» (12 травня 2015 року, співорганізатори – МЗС, Дипломатична академія, Посольство Норвегії, Предстаництво ООН в Україні);

- розширене засідання Комітету забезпечення доступності інвалідів та інших маломобільних груп населення до об’єктів соціальної та інженерно-транспортної  інфраструктури (21 травня 2015 року, організатор - Мінрегіонбуд);

- Міжнародна науково-практична конференція «Стратегія розміщення та забезпечення житлом внутрішньо переміщених осіб та учасників АТО в Україні: законодавчі основи та практичні аспекти» (25 червня 2015 року, Співорганізатори: Інститут демографії та соціальних досліджень ім. М.В. Птухи НАН України, Інститут економіки прогнозування НАН України, Інститут економіко-правових досліджень НАН України  та ГО «Конгрес Сходу України»);

- Міжнародна науково-практична конференція «Ринок праці України: європейський вимір» (25 червня 2015 року, Співорганізатори: Державна служба Мінсоцполітики, Державна служба зайнятості, Фонд ім. Фрідріха Еберта, МОП, ПроООН).

 Народні депутати України - члени Комітету брали  участь у роботі колегій, семінарів, конференцій, симпозіумів, заходів Міністерства соціальної політики, Ради у справах інвалідів при Кабінеті Міністрів України, Ради з координації роботи щодо надання волонтерської та благодійної допомоги при Міністерстві соціальної політики України, Державної служби України у справах ветеранів війни та учасників антитерористичної операції, ветеранських об’єднань, громадських організацій інвалідів і ветеранів, присвячених проблемам соціального захисту вразливих верств населення.

Вагоме місце у роботі Комітету займає розгляд і аналіз звернень громадян, громадських організацій, прийом виборців в громадських приймальнях, опрацювання запитів на інформацію.

За звітний період у Комітеті  опрацьовано близько 1300  звернень громадян та громадських організацій.

На виконання Розпорядження Голови Верховної Ради України від 6 лютого 2008 року №224 «Про порядок організації та проведення особистого прийому громадян у Верховній Раді України» Головою Комітету Третьяковим О.Ю.             9 лютого 2015 року було проведено особистий прийом громадян, на якому було прийнято 19 відвідувачів.

У зверненнях порушувалися питання щодо надання матеріальної допомоги, забезпечення житлом, призначення пенсії, приватизації земельного наділу, визначення соціального статусу, протиправних, на думку відвідувачів, дій працівників органів місцевої влади, тощо.

На виконання Закону України "Про доступ до публічної інформації" від 13.01.2011 № 2939-VІ і Розпорядження Голови Верховної Ради України "Про забезпечення виконання Закону України "Про доступ до публічної інформації" від 11 травня 2011 р. № 393, в Єдиній базі запитів на інформацію Верховної Ради України зареєстровано 19 запитів на публічну інформацію, направлених до секретаріату Комітету відповідно до предмету відання. Зазначені запити опрацьовані своєчасно та у повному обсязі.

Питання організаційного забезпечення секретаріатом законотворчої, інформаційної та іншої фахової діяльності Комітету регулярно розглядались на нарадах працівників секретаріату.

         Завідувач секретаріату Комітету                                                       Н.Шамбір